Ha färre tesorter årsskiftet 2011/12 än 2010/11 – Inventering

1 Jan

Jag har samlat på mig en stor mängd olika tesorter, en av nackdelarna med att åka till Gotland flera gånger om året är att det är lätt att gå förbi Kränku och köpa något nytt. Men jag dricker ju bara av mina favoriter, så jag ska se till att ha färre tesorter nästa årsskifte. Därför är här en inventering av vilka jag har nu!

Mina favoriter

  • Rabarbergrädde
  • Persiskt earl grey
  • Källingblandning
  • Chai

Alla andra sorter som jag nästan aldrig dricker av

  • Lapsang formosa
  • Lapsang souchong
  • Äppelte
  • Chai (påste)
  • Kusmi Kashmir Tchai
  • Kusmi St Pétersbourg
  • Red tea cape town
  • Chai (annan sort)
  • Gotländsk sommarblandning
  • English breakfast tea (påste)
  • Nåt grönt utan namn
  • Söderblandning
  • Lady grey

17 sorter alltså.

Kommentera

