Äta picknick vid varje årstid – 1/4

7 Apr

I måndags hade jag vårpicknick med Terese och Thor. Vi åt grillad kyckling, körsbärstomater, nybakt baugette, grön ärtsoppa, stekta champinjoner och vindruvor. Och så drack vi lingondricka och chaite. Och solen lös och allt var underbart!

Vi hade päron och kardemummamuffins också!

Thor visar sin “ta ut snusen på bonnigaste vis”-imitation.

Lite av maten, jag glömde vidvinkelobjektivet hemma…

Sen kom det en jättegosig hund på besök och låg och lurpassade på oss under hela picknicken, sen ville den leka. 

Efter det gick vi hem och pysslade och drack mer te. Och åt fler muffins.

Jag stickade på min sjal. Senare på kvällen bestämde jag att den inte var bred nog och repade upp den, jag håller på med en likadan fast större nu.

Ett fuldjur fyllt med vadd och lavendel fick det bli också.

Kommentera

