Sy en outfit till medeltidsveckan

9 Sep

I år hade jag faktiskt passande kläder på medeltidsveckan då jag sydde en underklänning i oblekt linne och en överklänning i mörkblått.
Jag hittade en gammal bok om klänningsmakande så jag gjorde ett eget mönster efter instruktionerna i den. Vilket inte blev helt perfekt då jag tydligen inte har rätt proportioner. Så jag var tvungen att justera lite, men slutresultatet blev bra!

Och av det kom det sig att jag plötsligt sytt två plagg till och nu har jag plötsligt sytt 6 stycken. Bara 9 kvar!

Kommentera

