Lära mig tre nya stickningstekniker

10 Feb

Jag har lärt mig massor av nya saker. Jag har stickat flera par sockar, eller två iallafall. Ett par till Thor och ett par till det senaste tillskottet i min släkt. Dom blev jättesmå och jag lärde mig att göra hälar på strumpor bland annat!

Sen har jag lärt mig att göra i-cords, det är att sticka så att det blir som när man gör en snodd med en påtdocka. Kommer inte riktigt på någon bra användning för en sån snodd, men alltid bra att ha.

Tredje tekniken är på gång, men den är den klurigaste av dom alla! Stay tuned…

Kommentera

