Faktiskt göra 10 “en sån skulle jag vilja ha, fast det kan jag göra själv”-saker – 1/10

1 Mar

En av mina favoritdrycker på systembolaget är Bundabergs ginger beer, helt enkelt för att den är fruktansvärt god. Trots, eller kanske på grund av, att den är alkoholfri. Hursomhelst så fick jag för mig att jag skulle göra ginger beer själv, letade upp ett recept, gick till affären och köpte massor av ingefära och citron och satte igång! Det var ganska tidsödande att skala, riva och pressa 600 gram ingefära och pressa nästan två kilo citroner… Men vilket resultat! Inte lika bra som min favorit, men känslan av att ha gjort det själv väger upp gott och väl. Jag körde den enkla vägen och kolsyrade vattnet i en sodastreamer innan jag blandade ner det med övriga ingredienser och det funkade riktigt bra.

Tror det är en prefekt dryck ifall man är lite förkyld och är trött på att bara dricka varma drycker.

Om du gillar ingefära så måste du testa att göra det här!

Kommentera

